Bubble tea je čoraz populárnejší nápoj
Ide o širokú škálu osviežujúcich ochutených ovocných a mliečnych čajov, ktoré si na Slovensku postupne nachádzajú svojich konzumentov. Nápoje sa konzumujú studené alebo teplé a počas prípravy sú do nich pridávané rôzne ingrediencie, tapiokové perly, praskajúce ovocné guľôčky alebo želé.
Samotná konzumácia týchto nápojov je vysoko trendovou a imidžovou záležitosťou, nápoj je netradičný, osvieži, zároveň zasýti, dobre chutí a vyniká aj kvalitou použitých surovín. Pravý pôvod názvu „bubble tea" pochádza z bubliniek, ktoré sa tvoria na povrchu nápoja počas energického miešania pri jeho príprave. Nápoje teda nie je možné predávať v bežnej predajni, sú viazané na špeciálne prevádzky, kde ho zákazníkom pripraví zaškolený personál. Bubble tea má vo svete množstvo označení. Je známy tiež ako boba drink, pearl tea drink, boba ice tea, boba, boba nai cha, zhen zhou nai cha, pearl milk tea, pearl ice tea, black pearl tea, tapioca ball drink, BBT, PT či pearl shake.
Korene bubble tea siahajú do 80. rokov na ostrov Taiwan, kde bol tento nápoj namiešaný po prvýkrát. Taiwanská mládež trávila všetok svoj čas žuvaním a usrkávaním nápoja, ktorý vyvolával davové šialenstvo. Netrvalo dlho a nápoj začal prenikať do ďalších častí sveta, najmä do ázijských štvrtí v Austrálii a USA. Čím sa odštartoval ďalší stupeň „tea-volúcie" (evolúcie v príprave čajov). Základ nápoja tvorí čaj, ten sa kombinuje s vybranými príchuťami. Ide o čierny čaj Assam a zelený jazmínový čaj, ktorý je navyše obohatený o antioxidanty a má výrazne povzbudzujúce účinky.
Spotrebitelia majú na výber obvykle množstvo mliečnych a ovocných príchutí. Každý si volí príchute a prísady podľa seba, v tom spočíva čaro a originalita nápoja. Kombinovať sa dajú tradičnej aj netradične ovocné príchute s ovocnými, mliečne s mliečnymi, ale aj ovocné s mliečnymi. Vďaka tisíckam možných kombinácií (mliečny - ovocný, toppingy, s cukrom - bez cukru, teplý - studený, s ľadom - bez ľadu, čierny - zelený čaj) môžu mať konzumenti vždy originálnejšie zážitky a zároveň motiváciu neustále skúšať niečo ďalšie. Ovocné perlové čaje, rovnako ako mliečne verzie, ktoré neobsahujú laktózu, sú ochutené prírodnými ovocnými príchuťami, ktoré sa pýšia až 45-percentným podielom ovocných štiav. Tapioka je jednou z najčastejšie pridaných surovín, vyrába sa z rastliny maniok. Tapiokové perly pripomínajú svojou konzistenciou gumených medvedíkov a chuťou karamel. Je to u nás málo poznaná zložka avšak s vysokým potenciálom ďalšieho rozšírenia. Tapioka je vyhľadávanou ázijskou surovinou a môže mať čiernu, bielu alebo akúkoľvek inú farbu. Okrem tapioky sa pridáva aj spomínané želé, prípadne praskajúce ovocné guľôčky. Obal praskajúcich guľôčok je vyrobený z extraktu morskej riasy a vo vnúti sa nachádza ovocná šťava, ktorá v ústach rozplýva na jazyku. Zákazník, ktorý si tento nápoj kupuje môže požiadať o polovičnú dávku alebo dostať nápoj úplne bez cukru. V mliečnych čajoch sa používa smotana bez mlieka. Ide čaj pre tých zákazníkov, ktorí sú alergickí na laktózu. Nepoužívajú sa umelé sladidlá, všetky suroviny sú na prírodnej báze. Samotný čaj tvorí až dve tretiny nápoja.
Bubble tea ponúkajú aj na slovenskom trhu a vo vybraných obchodných centrách bary Bubbleology. Ide o globálnu značku, licencia pre Česko a Slovensko bola zakúpená pred tromi rokmi v hlavnom meste Veľkej Británie, v Londýne. Momentálne je Bubbleology najväčším producentom fenoménu bubble tea na Slovensku, aktuálne s 8 pobočkami. V Česku je už 20 pobočiek. Prvá pobočka Bubbleology bola otvorená v tomto regióne v auguste 2012 v Prahe. Počas troch rokov sa z Bubbleology stal silný hráč na trhu. Spoločnosť má pritom ambície expandovať do Rakúska, Maďarska či Španielska. Značka komunikuje a vyzdvihuje skutočnosť, že ide o originálny londýnsky bubble tea, súčasť prémiovej globálnej značky Bubbleology. Intenzívne venuje podpore predaja, má prepracovaný merchandising, ambasádorov, dizajnérom navrhnuté uniformy pre personál, pripravuje mobilnú aplikáciu... Pracuje sa s drahšími, no kvalitnejšími surovinami. Cieľovou skupinou nie sú len mladší spotrebitelia, ide o produkty, ktoré si postupne našli priaznivcov medzi všetkými vekovými kategóriami. Na jar bola napríklad pripravená ponuka špeciálne ušitá pre zdravší životný štýl ľudí v produktívnom veku. Značka má víziu premeniť prípravu tohto zážitkového nápoja na vedu, ktorá sa drží prísnych postupov a pravidiel prípravy. A je to jeden zo zaujímavých príkladov ako vytvoriť spojiť predaj s netradičným zážitkom.
zdroj: retailmagazin.sk, herzindagi.info