Geely Monjaro: Toto čínske SUV treba brať vážne.
Geely je obria čínska automobilka, ktorej aktivity ďaleko presahujú región „ríše stredu“. Vlastní totiž značky Volvo, Lotus, a Polestar a zároveň je najväčším akcionárom Daimleru, teda Mercedesu-Benz. Autá vyrába aj s logami Geely, Lynk &Co a Proton, nehovoriac o divízii úžitkových vozidiel. Po Lynk&Co 01 a 03, ktoré sú súrodencami modelov Volva a schádzajú z liniek jeho holandského závodu, prichádza na rad ďalšia novinka s európskymi ambíciami – Geely Monjaro. V Číne má síce toto SUV názov Xing Yue L alebo XK11, ale na starý kontinent dorazí s oveľa vľúdnejším pomenovaním.
Monjaro zaútočí na SUV strednej triedy. Naznačuje to už rozmermi. Je dlhé 4 770, široké 1 895 a vysoké 1 689 mm. Aj rázvorom náprav 2 840 mm jasne naznačuje, že tu máme konkurenta napríklad pre Škodu Kodiaq alebo VW Tiguan Allspace. Hanbiť sa nemusí ani za dizajn. Má veľmi vyvážené proporcie, výraznú prednú masku, profil tak trochu pripomínajúci Volvo XC60 a zadné svetlá prepojené módnou diódovou lištou. Interiér zaujme modernou palubnou doskou s trojicou displejov. O luxus sa zas starajú štandardné elektricky nastaviteľné sedadlá, výkonné audio, automatická klimatizácia, bezkľúčový prístup a štartovanie či panoramatická strecha.
Pochybovať netreba ani o konektivite a bezpečnostných asistentoch. Aktuálna je aj technika pod kapotou. Geely Monjaro je totiž postavené na platforme CMA sesterského Volva, ktoré švédska značka používa pre svoje menšie SUV XC40 a je rovnako základom Lynk & Co 01. Ako ale vidieť, Geely využilo modularitu platformy na maximum. Veď Monjero je až o 450 mm dlhšie. O pohon sa stará 4-valec 2,0 turbo s výkonom 160 alebo 175 kW. Slabšia verzia s krútiacim momentom 235 Nm je spojená so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom predných kolies. Silnejšia posiela krútiaci moment 350 Nm ku všetkým štyrom kolesám a to cez 8-stupňovú automatickú prevodovku.
Neskôr by mala doraziť aj plug-in hybridná verzia s elektromotorom a preplňovaným 3-valcom s objemom 1,5 –litra. Opäť ide o techniku dobre známu z Volva XC40. Napriek tomu bude Monjaro veľmi dostupným modelom. Európske ceny síce ešte nepoznáme, ale tie čínske áno. Základ štartuje na 137 200 juanoch, čo je len 19 100 eur. Vrchol v podobe štvorkolky a najvyššej úrovne vybavenia sa stále zmestí pod 26 000 eur. To sú sumy, o ktorých sa nám v dnešných časoch nemôže ani snívať. Aj podstatne menšia Škoda Karoq, je v Európe drahšia. Či sa ale Geely podarí udržať čínske ceny na starom kontinente, sa dozvieme až v druhej polovici roka, kedy by sa Monjero malo objaviť na vybraných trhoch.
zdroj: Geely, pravda, motosvet