Končí Škoda v Číne? Ak VW zavrie dve čínske fabriky, nič iné jej asi neostane
Skupina Volkswagen a jej najstarší čínsky partner SAIC plánujú zatvoriť minimálne jednu továreň v Číne, pričom možno budú nasledovať aj ďalšie. Ide o reakciu na spomalenie dopytu po autách so spaľovacími motormi, uvádza server AutoNews.
Podľa insiderov sa Volkswagen pripravuje na zatvorenie továrne v priemyselnej oblasti Nanjing v Šanghaji – a to už v roku 2025. Vyrába sa tam VW Passat a niektoré modely Škody (Kamiq, Kamiq GT a Superb). Továreň má ročnú kapacitu až 360 000 vozidiel.
Spoločnosť SAIC Volkswagen Automobile Co. pritom už pred dvomi rokmi v Šanghaji v Antingu (patrí do priemyselnej oblasti Nanjing) zastavila výrobu v jednej továrni (Anting č. 1), otvorenej od polovice 80. rokov. Druhá má zníženú produkciu a mohla by byť tiež odstavená alebo prerobená. Ide však o neoficiálne informácie.
Výroba z fabriky Anting č.1 bola presunutá do závodu v Yizhengu v provincii Jiangsu a Anting č. 1 sa teraz používa na výskum a vývoj. „Nemožno vôbec hovoriť o úplnom zatvorení automobilového závodu č. 1,“ uviedol VW China v e-maile pre agentúru Bloomberg. „Ten sa teraz používa predovšetkým na účely výskumu a vývoja ako súčasť transformácie spoločnosti.“
Po prudkom poklese predaja automobilov Škoda, koncern zvažuje aj jej úplný odchod z Číny. Fabrika v Ningbo, ktoré vyrába rôzne modely Škoda, bola niekoľko mesiacov odstavená a zvažuje sa aj jej zatvorenie. Výroba áut značky Škoda klesla v uplynulom roku v Číne na absolútne minimum – vyrobilo sa tam len 20 000 automobilov, zatiaľ čo v roku 2018 Škoda vyrobila v Číne vyše 350-tisíc áut. Čínska divízia VW problémy popiera: „Všetky továrne SAIC Volkswagen fungujú normálne podľa požiadaviek trhu a našej prognózy,“ uviedol vo vyššie zmienenom e-maile.
Výroba v 39 čínskych závodoch VW vlani zostala viac ako štvrtinu pod vrcholom pred pandémiou. Jej podiel na prevádzkových ziskoch koncernu klesol približne o polovicu v porovnaní s najvyššou hodnotou z roku 2015.
zdroj: saic, carnews, tcp, partochina